Garanciális ügyintézés menete
Garanciális ügyintézés menete:
A jótállási igény a jótállási jegyen feltüntetett határidőig, jótállási jeggyel érvényesíthető. A vásárló a jótállási igényét a forgalmazónál érvényesítheti. A kijavítás iránti igény a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesíthető.
Ha a hiba ténye, jellege, a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges, a fogyasztó a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól szakvéleményt kérhet. (4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10. Telefon: +36 (42) 500 694)
A nem nálunk vásárolt termékek garanciális ügyintézésének díja sikeres ügyintézés esetén bruttó 5.000 Ft
Garanciális ügyintézéshez szükséges:
- A vásárló jótállási és szavatossági igényét szabályosan kitöltött jótállási jeggyel és vásárlási számlával érvényesítheti. Amennyiben az eszköz jótállási jegye nincs meg, úgy annak pótlását csak dátummal és bélyegzővel ellátott és a készülék adatait tartalmazó számla eredeti példánya alapján tudjuk 3.000 Ft ügyintézési díj ellenében pótolni. Olyan termékek esetén, melyekhez gyártói jótállási jegy nem jár, a garanciális ügyintézés feltétele a vásárlást igazoló blokk vagy számla.
- A csereutalvány kiállításának a feltétele, a vásárlást igazoló számla vagy blokk megléte, ezért kérjük őrizze meg a vásárlási blokkot vagy számlát!
A jótállási igény érvényesítésének kizáró feltételei:
- Ha a helytelen telepítésnek, rendeltetésellenes használatának a gyártó által nem jóváhagyott átalakításának, idegen beavatkozásának, szakszerűtlen kezelésének (a megbízott szerviz bizonyítja), helytelen tárolásának, iparszerű igénybevételének, elemi kárnak, külső tényezőknek, mint például szennyeződés, folyadékoknak, áramingadozásoknak, visz majornak tulajdonítható okokból keletkezett.
- Vásárlási számla hiánya.
- A hardver és szoftver meghibásodásából bekövetkező adatvesztésért nem vállalunk felelősséget. Az adatmentésről minden esetben a vásárló köteles gondoskodni, vagy erre vonatkozólag külön megbízást adni cégünknek adatmentésre vonatkozóan.
- 1959. évi IV. törvény a polgári törvénykönyvről A jótállás, a szavatosság és a hibás teljesítés legalapvetőbb szabályai, bővebben lásd a 151/2003. és a 49/2003. Korm. rendeletekben.
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről A fogyasztói érdekek védelme, elvei, a fogyasztóvédelmi intézmények.
- 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról A jótállás alapvető és részletes szabályai, ezekre a termékekre - de kizárólag ezekre - kötelezően 12 hónap jótállás van. (Ezzel a szöveggel a 2005. június 1. utáni vásárlásokra érvényes.)
- 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződések keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről Kijavítás, kicserélés, elállás - hogyan is kell ezeket végrehajtania a forgalmazónak. (2004. jún. 30. utáni vásárlásoknál a 6. § már nem érvényes.)
- 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról A 20.000 Ft feletti, számlával igazolható javításra (műszaki cikk, gépjármű, gyógyászati segédeszköz, hangszer- és órajavítás, lakáskarbantartás) 6 hónap jótállás van.